Hvorfor ville nogen ønsker dit visitkort?

Kan du huske hvor stolt du var den første gang du så dit navn på tryk?

De fleste iværksættere føler den samme flush af stolthed, da de stirre på deres nye visitkort. Det lille stykke papir repræsenterer års planlægning og indsats og hårde arbejde og drømme. Spændingen ved at se “dit navn i print” på et visitkort er svær at slå.

Desværre, andre mennesker ligeglad. Dit visitkort, som du er så stolt af, er bare en anden reklame? et andet stykke af rod til fil. Det er ikke mere eller mindre vigtigt end nogen af de mange visitkort, der krydser et kundeemnes skrivebord på ethvert givent tidspunkt i gang.

Så hvordan kan du gøre for at dit kort er en af de få, der tiltrækker opmærksomhed, får holdt, gemt, og faktisk bruges, når din udsigt har brug for dit produkt eller service?

Det betaler sig at tænke over årsagerne til folk holde kort til at begynde med. Det er ofte ikke af den grund, du forventer. Forstå dette kritiske koncept kan dramatisk påvirker design og ultimative effektiviteten af dit kort.

Lad os sige at du installere og vedligeholde swimmingpools. Du møder Nancy Newcomer og har en fantastisk samtale om landskabsarkitektoniske rundt i bassiner. Er du ivrig efter at afslutte samtalen ved at give hende dit visitkort, fordi hun helt sikkert viser stor interesse i din service. Hun er en “hot prospect” for sikker!

Ikke nødvendigvis.

Nancy kunne lige så let være spørger fordi hendes nabo har en swimmingpool, eller fordi hendes mor havde en dårlig oplevelse, når de er installeret deres pool, eller fordi hun altid kunne lide at svømme og elsker planter også, eller fordi hun indsamler visitkort og behøver ikke en med en pool o n det, eller fordi hun er ny i byen, og du kun venlig person hun mødte i dag.

Faktisk ifølge Dr. Lynella Grant, forfatter til “The visitkort bog”, er der otte grunde til at en person kan beslutte at holde dit visitkort.

1. som et link til en potentiel kunde eller klient

Lad os sige, du er i network marketing, og John Johnson nævner at konen plejede at være i MLM, også. Hun kunne lide forretningsmodellen, men ikke var bare tilfreds med virksomheden. Odds er du vil holde Johns kort, fordi det er et middel til at kontakte Johns kone om din egen forretningsmulighed.

2. som et link til en ressource eller en leverandør

Hvis du er i byggebranchen og møde nogen, der sælger svære at finde belysning og inventar, vil du sandsynligvis holde deres visitkort.

3. som et link til en kollega

Mange business mennesker holde visitkort af kolleger og konkurrenter. Måske du henvise forretning til hinanden i travle perioder, eller arbejde sammen som medlemmer af en brancheorganisation.

4. for sociale, ikke-forretningsmæssige årsager

Måske du er ligeglad, Kelly sælger bilforsikringer. Hun er vældigt søde, selv…

5. for at henvise business – det kan overføres til en anden

Hvis din nabo har haft en hård tid på at finde en person, der vasker windows, og du møder nogen, der har netop startet en bolig vindue, vaske service, vil du sandsynligvis acceptere deres visitkort og give det videre til din nabo.

6. at opdatere oplysninger, de allerede har

Måske har de en gammel card af jeres med dit gamle telefonnummer på det eller uden din hjemmeside-adresse.

7. “Just in case”

Nogle mennesker har en hård tid at afskeden med noget, fordi de måske har brug for det en dag.

8. Endelig, et visitkort kan holdes på grund af noget likable, usædvanlige eller nyttige om personen eller deres kort

Jeg holdt visitkort af en politibetjent ved navn “Sarah Justice”, bare fordi jeg tror, hun har fået et stort navn for sin linje i arbejdet (det hedder en “aptronym”). Andre folk holde visitkort, der indeholder nyttige oplysninger såsom amortisering skema eller lister over nødsituation telefonnumre.

Husk disse grunde, når designe dit kort. Gøre det klart, hvad du gør, og som du gør det for. Dit kort kan overføres til en anden, eller modtageren kan prøver at huske dig senere efter en lang dag at møde mennesker på et konvent.

Flere strategier:

Tilføje nyttige oplysninger på bagsiden af dit kort.

Få for vane at jotting noter på bagsiden af visitkort (“kan lide fodbold. Send katalog”.) Tilskynde card modtagere at gøre det samme.

Bede folk, der modtager dine kort til at videregive dem og belønne dem for at henvise forretning til dig.

Udvikle og huske en iørefaldende slogan sige som du hånd ud dit kort, især hvis dit kort er ikke særligt usædvanligt eller nyttige.

Stak med kedeligt eller generiske selskabet-designet kort? Opret din egen online og vælge fra tusindvis af visitkort skabeloner til et virkelig unikt design.

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *